כתיבה שיווקית, תוכן שיווקי או קופירייטינג- לא משנה איך תקראו לזה, למילים יש היום חשיבות מכרעת בקידום אתרים. מה החשיבות של כתיבה שיווקית לקידום אתרים וכיצד לעשות זאת נכון?
כתיבה שיווקית ממוקדת ומדויקת יכולה להפוך את עבודת קידום האתר לאפקטיבית עוד יותר עבור הלקוח, ובסופו של דבר עבור העסק כולו.
כתיבה שיווקית נכונה מאפשרת למקד את המסרים השיווקיים הרצויים בכמות הנכונה, בהיקף המתאים וכמובן בניסוח הרלוונטי לטון ולסגנון של האתר כולו. כמו כן, כתיבה שיווקית מתאימה את התוכן באתר לקהל היעד הרלוונטי תוך שימוש בטכניקות כתיבה שונות.
תכננו מראש -
בנוסף, כתיבה שיווקית לאינטרנט כוללת את כל נושא מילות מפתח. במילות מפתח הכוונה למילות חיפוש מוגדרות מראש, אשר נקבעו במטרה לקדם את האתר במנועי החיפוש. כאשר מגבשים את התכנים לאתר, יש לכלול גם את מילות המפתח, אשר יכתיבו את תוכן הכותרות והדפים עצמם באתר. כך שכתיבה שיווקית נכונה מתחילה בתכנון מראש על פי מילות מפתח.
כללי כתיבה באינטרנט -
כתיבה שיווקית לאתרי אינטרנט אינה עוסקת רק במה כותבים, אלא בעיקר איך כותבים. צורת הקריאה באינטרנט שונה מקריאה של עיתונים, מודעות או ספרים. ראשית, מחקרים מראים כי משך ההחלטה של גולש האם להישאר בדף אינטרנט מסוים או לעבור לאחר עומד על 2-5 שניות. במהלך שניות קצרות אלו הגולש מתרשם ממראה האתר, כמו גם מהכותרות או ההדגשות המושכות את עיניו. במידה והחליט להישאר בדף, תתחיל סריקה מקיפה יותר של התכנים עצמם. כמו כן, הקריאה באינטרנט מאופיינת על פי ברפרוף, ולכן הכתיבה צריכה להיות ברורה וקצרה.
כתיבה שיווקית על פי כללי הקריאה באינטרנט משפרת את הפעילות השיווקית של האתר ותורמת לקידום האתר במנועי חיפוש. גם מנועי חיפוש בדומה לגולשים סורקים את האתר אחר מילות מפתח וביטויים מוגדרים, תוך בחינת המבנה של התוכן- מהי חלוקת הפסקאות, מה מידת החזרה של מילות המפתח בטקסט וכו'. המטרה של כתיבה שיווקית היא למעשה להפוך את האתר לנגיש וידידותי יותר הן עבור הגולשים והן עבור מנועי החיפוש.
כתיבה שיווקית כחלק מקידום האתר -
כתיבה שיווקית מקצועית יכולה להגדיל את מספר הכניסות לאתר וכמובן את מספר הפניות המתקבלות לעסק דרך האתר. זו הסיבה שמקדמי אתרים רבים דואגים לשלב גם כתיבה שיווקית מקצועית, המשלימה את עבודת קידום האתר.
השקעה בעיצוב של האתר, בבנייה שלו ואף בקידום שלו אינה מספיקה. גולשים היום צמאים למידע ודורשים תוכן. כתיבה שיווקית מאפשרת לאתר להציג את עצמו בעיני הגולשים באופן הרצוי. כתיבה שיווקית אינה מחייבת טון מקצועי ומסויג. להיפך. ניתן לכתוב באופן שיווקי בכמה משלבי לשון, לדוגמא שפה מליצית גבוהה, שפת רחוב בגובה העניים, כתיבה בגוף ראשון להשגת רושם אישי ואינטימי וכו'. כתיבה שיווקית איכותית היא זו המתאימה את התכנים באתר לטון המוצר וכמובן לקהל היעד. לכן הקפידו על שילוב של כתיבה שיווקית מקצועית באתר שלכם, להשגת תוצאות מקסימאליות. |