מילות מפתח הן בעלות תפקיד מרכזי וחשוב בקידום אתרים. מהן מילות המפתח הטובות ביותר וכיצד לבחור את מילות המפתח הנכונות להשגת התוצאות הרצויות?
קידום אתרים מוצלח נשען על תוכן רלוונטי שעונה על דרישות הגולשים, וכמובן על מילות החיפוש שהם מקישים במנועי החיפוש השונים. ככל שיותר גולשים מגיעים לאתר שלכם, כך הוא הופך למקודם יותר בתוצאות מנועי החיפוש, וחוזר חלילה- יותר גולשים נכנסים אליו. זהו מעגל קסמים חיובי, שכל אתר שואף אליו. כדי להגדיל את תנועת הגולשים לאתר שלכם ניתן להיעזר כמובן בפרסום, אם על ידי קישורים ממומנים בגוגל למשל, או באמצעות שיטות מסורתיות יותר כגון באנרים, מודעות פופ-אפ וכו'. דרך נוספות להגיע לכמה שיותר לקוחות פוטנציאליים היא באמצעות שיפור הדירוג של האתר שלכם בתוצאות מנועי החיפוש. לבחירת מילות המפתח הנכונות, המכוונות לצרכים המדויקים של הגולשים המחפשים מוצר או שירות בתחום שלכם, חשיבות מרכזית בקידום אתרים.
איך מתחילים? ראשית, נסו להכין רשימה של מילות מפתח הקשורות לתחום שבו עוסק האתר. ניתן לעשות זאת אינטואיטיבית, למשל על ידי רישום כל המילים המרכזיות הקשורות לפעילות האתר. אפשרות נוספות היא להיעזר בגוגל עצמו, המציע כלים שונים לביצוע חקר מילות מפתח. בנוסף, ניתן גם להיעזר בתוכנות שונות המיועדות להצעת מילות מפתח. בין אם בחרתם בחקר מילות מפתח אינטואיטיבי או מבוסס, נסו לבחון את מילות המפתח שקבעתם בחיפוש אקראי בגוגל. לאילו אתרים מובילה כל מילת מפתח? כמו כן ניתן לבדוק את כותרת התגית של העמודים השונים, ולבחון באיזה מילות מפתח משתמשים המתחרים שלכם.
מילות מפתח טובות נקבעות לא רק על פי מידת הרלוונטיות שלהן לאתר. ככל שהתחרות על מילה מסוימת גדולה יותר, כך משימת הקידום למילה זו הופכת למורכבת יותר. לכן, לעיתים עדיף לבחור במילים ממוקדות יותר. על פניו, פחות גולשים יבחרו להקיש את מילת החיפוש הספציפית הזו, אולם כאשר קידום האתר עבור מילת מפתח זו יגדל באופן משמעותי.
כיצד ניתן להעריך את מידת התחרות הקיימת של מילות מפתח מסוימות? למקדמי אתרים מקצועיים יש כמה דרכים, חלקם מתאימים גם לחובבנים, וחלקם דורשים ידע וניסיון מקצועי רב יותר. באופן הגיוני ביותר, ככל שהתחרות על מילת מפתח כלשהי גדולה יותר, חיפוש פשוט בגוגל יניב יותר תוצאות. נסו לבדוק את מספר התוצאות שיש לכל מילת מפתח. כמו כן, במידה והתוצאות עבור מילת מפתח כלשהי מתרכזות בדפים פנימיים ובאינדקסים, סימן שהתחרות על מילת מפתח זו נמוכה יחסית. תוצאות המציגות את עמוד הבית של האתרים השונים, מצביעה על תחרות גדולה יותר. דרך נוספת, היא בחינת דירוג הדפים (PR)באתר על ידי גוגל. ניתן לבחון זאת באמצעות סרגל הכלים של גוגל .
לאחר שבחרתם את מילות המפתח המרכזיות שלכם, חשוב לשלב אותן באתר בצורה חכמה ונכונה, כך שהמילים יופיעו בכמות גדולה אולם עדיין ישולבו בתוך טקסט מקורי וקריא. אחרי הכל, אחרי בסופו של דבר האתר שלכם נבחן על ידי הגולשים עצמם, ואיכות התוכן חשובה לא רק לקידום האתר במנועי החיפוש.
|